Ako efektívne zvládnuť prácu z domu

Práca z domu sa pre mnohých stala za posledné obdobie bežnou súčasťou. Niektorí si už svoju rutinu vytvorili a našli vlastný systém, ako fungovať, no niektorí si svoj efektívny systém ešte hľadajú. Prinášame vám pár tipov ako zostať efektívny aj počas dlhodobého home-office. 

1. Prvým a najdôležitejším tipom je pevný denný režim. Pre telo je dôležitý, ale aj príjemnejší pravidelný režim. Je prospešné vstávať v rovnakom čase a nastaviť tak telu pravidelný zvyk, ktorý pomáha byť dlhodobo efektívnym. 

2. Výhodou práce z domu je určite aj to, že sa nemusíte zdĺhavo chystať a cestovať do práce. Je však určite nevhodné, hlavne pre našu myseľ, ostávať celý deň v pyžame. Práve nastavenie sa “idem do práce” aj napriek tomu, že sme stále doma, veľmi pomáha. Vašej efektivite a pracovnej morálke pomôže, keď sa nastavíte ako na bežný pracovný deň. Neoddeliteľnou súčasťou je samozrejme aj hygiena a svieže oblečenie.

3. Plánovanie – plánovanie si úloh a nastavenie cieľov je veľmi dôležité. Naplánovanie si celého dňa, a to nie len pracovných povinnosti, ale aj voľnočasových je kľúčom produktívneho dňa. Ak máte doma aj svoje ratolesti, je vhodné pripraviť takýto plán aj im a naviesť ich na podobný systém. 

4. Dôležitým tipom je spraviť si prestávku – určiť si čas na oddych. Určenie si presného času prestávky, vám pomôže lepšie sa sústrediť na prácu. Zabránite tak pohnútkom odísť od práce za každým, keď vaša myseľ zablúdi od povinností. 

5. Pracovné miesto a poriadok. Nemáte ešte stále svoje ustálené pracovné miesto a neustále sa presúvate od pracovného stola na gauč? Vyhradené miesto, určené len na prácu, vám pomôže pri sústredení sa, ale aj pri mentálnom nastavení, že gauč či posteľ je miesto na oddych a práve pracovný stôl, je miestom na prácu. 

Zaujala vás téma plánovania? Chceli by ste si rozbehnúť váš vlastný biznis, ale trápite sa s timemanagementom? Absolvujte naše víkendové online webináre a dozviete sa množstvo užitočných informácií.